Page 123 - Inleiding
P. 123

De zaak van macht misbruikende baas Tommi..


                      Dit was een grove leugen want toen ik ná dit ‘gesprek’ de bediende aan
               wie ik in vertrouwen gevraagd had, de brief zeker niet aan Tom Al. te geven, de

               vraag ging stellen hoe deze brief rechtstreeks in handen van Tom Al. was
               terecht gekomen, verklaarde deze “… dat mijnheer Guy Bl. nog steeds niet op
               het bedrijf aanwezig was en zij dus nog niet de tijd heeft gehad om hem deze
               brief te overhandigen”!

                      Als ik haar hierop vroeg “Hoe komt het dat de heer Tom Al. (waarover de
               klacht ging), ondanks zij hiervoor geen tijd had, wél een kopie van van deze
               klacht had gekregen?”, werd ze rood en haalde de schouders op. Het was dus

               uit pure mouwvegerij dat deze dame de klacht vlug… vlug  aan haar baas Tom
               Al. is gaan bezorgen.
               Ik sluit hier natuurlijk niet uit, dat de bedienden van Tom Al., eventueel door
               hem ‘verplicht’ werden om alle informatie die betrekking had op zijn persoon,
               onmiddellijk aan hem zelf te geven zodat voor hem nadelige info niet zonder
               zijn toelating hogerop in de ‘hierarchie’ kon terecht komen.


                      Ik had dus zojuist ontdekt dat klachten en brieven die voor de grote baas
               bestemd waren, onderschept/gelezen werden door zijn bedienden in de lagere
               hiërarchie en dat mijn klacht tégen de uitdrukkelijke vraag in “om dit NIET te
               doen”, door de bediende tóch onmiddellijk aan Tom Al. werd doorgespeeld.
               Dit was dus een stukje van de mij door Tom Al. opgelegde “hiërarchische weg
               die ik moest volgen bij het indienen van een klacht.”?

                      Als dus bij iemand in de NMBS-hiërarchie een klacht passeert die over

               hem/haar of een vriend/vriendin gaat, wordt deze klacht gewoon vertikaal
               geklasseerd door degene waarover de klacht gaat!
               Klachten zijn op deze wijze nutteloos en monden enkel uit in sancties vanwege
               de machtsmisbruiker ten overstaan van de klager die het ‘waagde’ over
               hem/haar een klacht in te dienen.

                      Het doorspelen van ‘vertrouwelijke’ documenten aan personen die deze

               zeker niet in handen mogen krijgen, is een zéér gevaarlijk misbruik van
               vertrouwen  en ik heb dit duidelijk laten merken aan de bedienden van
               personeelsdienst en het onthaal door hen hierover aan te spreken. Ik heb ook
               de ‘vakbondsafgevaardigden’ op hen afgestuurd wegens misbruik van
               vertrouwelijke post, en ik heb de heer Guy Bl. (voor wie de brief bestemd was)
               en de rest van het personeel op de hoogte gebracht van deze
               onbetrouwbaarheid en de bijhorende leugens van Tom Al. en ‘zijn’
               personeelsdienst.

                ________________________________________________________________
                                                                   De pesters van het spoor           123
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128