Page 36 - Bladerboek
P. 36

Memoires’ van Marc Spandel (Deel 2: Er zit overal onkruid tussen het koren.)


                               Hoofdstuk   7:  De macht van het ‘schijnbare’ comité P.

            In dit hoofdstuk begin ik de vraag te stellen “wat is het eigenlijke nut van comité P… het
            instituut dat de brave burger moet beschermen tegen machtsmisbruiken door
            politiemensen?”

            Ik zal hier al beginnen met mijn persoonlijk antwoord, en dit antwoord is een ‘conclusie’

            die ik getrokken heb uit persoonlijke ervaringen betreffende klachtenbehandeling voor
            klachten bij dit vast comité P.

            Conclusie:
               1)  Dit comité ter ‘bescherming’ van de brave burger kan je vergelijken met de ook
                   mooi ogende bescherming door de antipestwet.
                   Beide ‘beschermingsmiddelen’ zijn even hypocriet als de politici die hen in het
                   leven geroepen hebben. Ze staan mooi omschreven op papier, maar omwille van

                   de ‘zelfbescherming’ mogen ze in de praktijk niet gebruikt worden waarvoor ze
                   dienen.

               2)  Het zijn ‘Klaagmuren’  die opgericht zijn om slachtoffers van machtsmisbruik te
                   ‘sussen’ met de gedachte dat hun klachten ‘serieus’ genomen worden en de
                   machtsmisbruikers ook ‘serieuze’ gevolgen kunnen verwachten.
                   De slachtoffers kunnen er hun ‘klachtbriefjes’ tussen de stenen steken en de

                   aangeklaagde daders mogen deze er achteraf zélf tussenuit halen om deze te
                   verbranden in hun doofpotten.

               3)  Het comité P is GÉÉN ‘onafhankelijk en neutraal’ controle- instantie, maar gewoon
                   een afdeling van de politie die de schijn geeft ‘onafhankelijk en neutraal’ te zijn.
                   Dit is gewoon een federaal opgericht centraal verzamelpunt van klachten tegen
                   politioneel machtsmisbruik dat de klachten van burgers ontvangt en rechtstreeks
                   doorspeelt aan de betreffende lokale politiediensten waarover de klacht gaat!


            Ik zal via enkele voorbeelden duidelijk maken, waarom ik tot deze conclusie ben
            gekomen.







                                                                                                              35
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41