Page 94 - Inleiding
P. 94

Na de dreigementen volgen de ‘daden’.



                      Aangezien hij deze foto zélf had verwijderd, was dit ook een bewijs dat
               Benny Ha. goed wist waar hij mee bezig was!

               Hoofdpester en manipulator Gilbert Ju. hield de pest-vlam bij Benny Ha. t.a.v.
               mijn persoon goed brandende door zijn adjunct Benny Ha. vanaf dat moment
               aan te roepen met ‘Pedo’!

                      Vakbondsvertegenwoordiger en planning- man Eric V.Ov liet intussen
               gewillig toe dat Constant He. en/of Gilbert Ju. er regelmatig een dagje op uit
               konden trekken naar ‘de stad’ (Antwerpen) om hun vroegere lucratieve
               bijverdiensten een beetje in stand te kunnen houden en om koopwaar op te

               doen voor hun winkeltje.
               Tijdens de werkuren was het normaal gezien niet meer mogelijk om het bedrijf
               te verlaten voor een uurtje of zo omdat de bijverdiensten en uitgaansbuurten
               op zo’n 15 km. afstand lagen en dit zomaar niet eventjes te voet te doen was.
               Aangezien er ook rekening moest gehouden worden met de prikklok, waren
               beide profiteurs verplicht om hun afwezigheden ‘formeel’ te verantwoorden,
               en dat kon dus alleen via hun vriend(en) op de planning.


                      Deze zorgden dan op aanvraag voor een ‘dagreisje’ naar de stad.
               Hiervoor werd de ‘boodschapper’ van onze werkplaats gebruikt. De
               boodschapper moest, zoals zijn titel verklaart, zowat dagelijks boodschappen
               gaan doen met een camionette of auto van de NMBS. Voor deze boodschappen
               moest hij van de ene werkplaats naar de andere rijden en daarbij moest hij
               regelmatig in Antwerpen stad zijn, of daar tenminste passeren.
               Op eenvoudige vraag van de profiteurs werd dan in de planning ‘geregeld’ dat

               Gilbert Ju. en/of Constant He. mochten meerijden, zogezegd “om de
               boodschapper te helpen dragen”, want deze had dan zogezegd hulp nodig bij
               het laden en lossen van de boodschappen.
               ’s Morgens reden ze dan met de boodschapper mee tot in de stad om
               ‘commercie’ te gaan doen, en tegen het einde van de werkuren werden ze
               terug opgepikt door de boodschapper om terug mee te rijden naar de
               Tractiewerkplaats.


                      Ik liet luidkeels aan Jan en alleman horen dat ik niet akkoord ging met dit
               arrogant misbruik van overheidsgeld en onschendbaar statuut!
               Gevolg was meer bedreigingen natuurlijk, en ook vanuit de hoek van de
               meegenietende ‘vrienden’ van de pesters.




                ________________________________________________________________
                                                                    De pesters van het spoor           94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99