Page 6 - Bladerboek
P. 6
Memoires’ van Marc Spandel (Deel 2: Er zit overal onkruid tussen het koren.)
Ik ontwikkelde ook een gebruiksvriendelijke mooi ogende en praktische website voor de
school, onderhield deze continu, en zorgde er voor dat deze up-to-date bleef.
Zo konden de leerlingen en hun ouders de leefwereld op school ‘overal’ gemakkelijk
volgen en op een aangename wijze voorzien worden van de nodige informatie.
Ik werd in zekere zin ook een stukje schoolfotograaf omdat ik bij evenementen,
uitstappen enz., wanneer ik de gelegenheid had, een serie foto’s nam, er een album van
maakte, en deze albums op de website publiceerde.
Zo konden de kinderen, hun ouders en familie, ‘overal’ indien ze dit wensten ook deze
foto’s downloaden.
Ook heb ik tussendoor allerlei klusjes opgeknapt enz. (gaten boren, hardware en
software vervangen en/of installeren, backup enz.).
Het meest voldoening had ik aan de volgende zaken:
e
e
1) Ik mocht mee ondersteuning bieden tijdens de computerlessen in het 1 en 2
leerjaar. De dankbaarheid en het vertrouwen van leerkrachten en leerlingen
waren een echte steun, en alhoewel ik gewoon een werkloze was die zich hiervoor
volledig vrijwillig inzette, werd ik door de leerkrachten en directeur aanzien als
een volwaardig medewerker. De kinderen noemden mij “Opa Marc” of “Meester
Marc”. Nu nog noemen deze kinderen die intussen al volwassenen zijn geworden
en zelf al een eigen gezinnetje hebben mij soms “Opa Marc”.
2) Als gemachtigd opzichter zette ik mij in voor de veiligheid, vooral aan het zebrapad
aan de ingang/uitgang van de school die gelegen is aan een heel drukke rijbaan.
Dit was nodig, wegens het onbedachtzaam gedrag van kleutertjes en lagere school
kinderen tijdens het verlaten van de school. Ze durven zomaar oversteken zonder
uitkijken.
De dankbaarheid van ouders, kinderen, leerkrachten, directie en schoolomgeving
was zo groot…
De vriendelijke groeten, lachjes, soms een knuffel…
Het moedigde me alleen maar aan om me zo goed mogelijk te blijven inzetten
voor deze taak met zware verantwoordelijkheid.
5