Page 38 - Inleiding
P. 38

De wonderbare wereld der dromen.


        Dààrvoor organiseerde hij een wereldwijde sollicitatieronde om ‘EEN MENS’ te zoeken voor
        een nieuw gecreëerde hoogste positie boven alle medewerkers. deze zou alle macht krijgen
        om te zalven en straffen waar nodig.


        De reden dat hij op dit vlak niet zélf de koe bij de horens wilde pakken was, dat hij zich
        schaamde over zijn eigen zwakke karaktereigenschappen en het ‘economisch’ en winstgevend
        gerichte verleden waarin hij zélf maar weinig rekening had gehouden met de medemens en de
        maatschappelijke noden.


        Uit de miljoenen kandidaten wereldwijd werden de meest logische er uit gevist. Ze moesten
        hooggeschoold zijn en (al dan niet verdiende) ‘papieren’ en Cv’s kunnen voorleggen.

        Voor het uiteindelijke finale sollicitatiegesprek had hij de ‘beste’ kandidaten allemaal samen
        uitgenodigd op een bepaalde datum in een heel grote vergaderzaal.
        Deze finale sollicitatieronde kon lang duren, en dit was voor iedereen op voorhand geweten.
        Zo fier als een otter begonnen ze binnen te sijpelen voor dat gesprek waarbij ze een unieke
        kans maakten op de ‘mooiste’ job ter wereld op gebied van macht en loon.


        Al deze mensen hadden nog nooit deze CEO live ontmoet en kenden hem enkel van de media
        optredens. Ze waren onderhevig aan het feit dat een mens die geschminkt wordt en in de
        media verschijnt, soms een heel ander voorkomen heeft dan ongeschminkt en in
        doordeweekse normale kledij.
        Dus in feite kenden ze zijn gezicht niet echt.


        De CEO had beslist om ‘persoonlijk’ tijdens dit finale sollicitatie gesprek ‘DE MEEST GESCHIKTE
        MENS’ te vinden voor deze zo belangrijke job.
        Hij organiseerde ALLES zélf om geen rekening te moeten houden met eventuele corruptie door
        onderaannemers.
        Omdat hij besefte dat de kandidaten niet zijn écht gezicht kenden vermomde hij zich tijdens
        die sessies in verschillende personen om de neutraliteit zo veel mogelijk te waarborgen.
        Zo speelde hij tijdens deze uitgebreide sollicitatie niet alleen CEO, maar ook garçon voor de
        bediening, meerdere ondervragers zoals psycholoog, politieker, econoom, …


        Tijdens de tussenpauzes werd hij vermomd door de beste specialisten op dit vlak en telkens
        had hij een andere neus, wangen enz. … enkel zijn ogen en de daarin schuilende blik
        (uitstraling) kon hij niet verdoezelen.



                                                                                                                  37
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43