Page 244 - Inleiding
P. 244
NMBS-vertrouwenspersonen zijn spoken!
Onderstaande verklaring is door de NMBS voorgelegd bij de arbeidsrechtbank.
Op 05/04/2003 had ik deze klacht opgesteld en preventieadviseur Rachid
Bo. had mij, toen ik deze formele klacht bij hem indiende, met deze klacht
doorgestuurd naar dokter Kris Br. omdat deze de officieel aangestelde
vertrouwenspersoon was voor het behandelen van pesterijzaken.
Op 08/04/2003 diende ik bij deze aangestelde dokter dus een formele,
met redenen omklede klacht in, met de vraag een einde te stellen aan de
pesterijen, mij te beschermen tegen de pesters, en om de pesters gepast te
laten sanctioneren.
Het indienen van die klacht verliep in 4 fasen.
1) ’s Morgens vroeg, belde ik dokter Kris Br. op, om hem op de hoogte te
brengen dat ik een formele klacht wilde indienen wegens pesterijen op
het werk. Dokter Kris Br. gaf me de opdracht om deze klacht
‘onmiddellijk’ naar hem door te faxen, zodat hij de klacht kon
doornemen en mij zo snel mogelijk de gepaste bescherming zou kunnen
bieden.
2) Zodra er een geschikte bediende (die het plaatselijke faxtoestel kon
bedienen) op het bureel was, heb ik deze bediende gevraagd om mijn
klacht door te faxen naar dokter Kris Br..
3) Een beetje later belde dokter Kris Br. mij op, met de vermelding dat hij
de klacht had gelezen, en dat hij mij die middag op afspraak verwachtte
op de medische dienst waar hij zetelde, voor een persoonlijk gesprek
betreffende de klacht.
4) Die namiddag was ik op de afspraak bij dokter Kris Br. en we hadden een
kort gesprek over de klacht. Dokter Kris Br. verklaarde dat hij de zaak
eerst ‘intern’ zou proberen oplossen. Wat hij met ‘intern’ bedoelde wist
ik toen nog niet, maar later bleek dat ‘intern’ voor hem betekende
‘verticaal klasseren’ (onderaan in de onderste schuif leggen) in opdracht
van hogerhand.
Hier volgt de formeel ingediende klacht.
________________________________________________________________
De pesters van het spoor 244