Page 244 - Inleiding
P. 244

NMBS-vertrouwenspersonen zijn spoken!



               Onderstaande verklaring is door de NMBS voorgelegd bij de arbeidsrechtbank.









                      Op 05/04/2003 had ik deze klacht opgesteld en preventieadviseur Rachid

               Bo. had mij, toen ik deze formele klacht bij hem indiende, met deze klacht
               doorgestuurd naar dokter Kris Br. omdat deze de officieel aangestelde
               vertrouwenspersoon was voor het behandelen van pesterijzaken.

                      Op 08/04/2003 diende ik bij deze aangestelde dokter dus een formele,
               met redenen omklede klacht in, met de vraag een einde te stellen aan de
               pesterijen, mij te beschermen tegen de pesters, en om de pesters gepast te

               laten sanctioneren.
               Het indienen van die klacht verliep in 4 fasen.
                   1)  ’s Morgens vroeg, belde ik dokter Kris Br. op, om hem op de hoogte te
                      brengen dat ik een formele klacht wilde indienen wegens pesterijen op
                      het werk. Dokter Kris Br. gaf me de opdracht om deze klacht
                      ‘onmiddellijk’ naar hem door te faxen, zodat hij de klacht kon
                      doornemen en mij zo snel mogelijk de gepaste bescherming zou kunnen
                      bieden.

                   2)  Zodra er een geschikte bediende (die het plaatselijke faxtoestel kon
                      bedienen) op het bureel was, heb ik deze bediende gevraagd om mijn
                      klacht door te faxen naar dokter Kris Br..
                   3)  Een beetje later belde dokter Kris Br. mij op, met de vermelding dat hij
                      de klacht had gelezen, en dat hij mij die middag op afspraak verwachtte
                      op de medische dienst waar hij zetelde, voor een persoonlijk gesprek
                      betreffende de klacht.

                   4)  Die namiddag was ik op de afspraak bij dokter Kris Br. en we hadden een
                      kort gesprek over de klacht. Dokter Kris Br. verklaarde dat hij de zaak
                      eerst ‘intern’ zou proberen oplossen. Wat hij met ‘intern’ bedoelde wist
                      ik toen nog niet, maar later bleek dat ‘intern’ voor hem betekende
                      ‘verticaal klasseren’ (onderaan in de onderste schuif leggen) in opdracht
                      van hogerhand.

                      Hier volgt de formeel ingediende klacht.

                ________________________________________________________________
                                                                   De pesters van het spoor           244
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249