Page 29 - Complot -C19
P. 29
Complot C-19.
Het goede doel.
Vroeger was het goede doel ‘bedoeld’ voor het helpen van mensen in
nood.
Via goedhartige patertjes, nonnetjes en vrijwilligers, kwam een groot deel van
de giften terecht waar ze voor bedoeld waren.
Het geld en de goederen werden besteed aan de bouw van scholen, huizen,
waterputten, opleidingen in zelfvoorziening (landbouw enz.), kledij,
bescherming enz.
Geld en goederen werden geronseld onder de titel van een duidelijk doel en de
goede zielen die hun geld en goederen schonken ‘wisten’ gewoon dat hun
schenkingen voor het gewenste doel gingen gebruikt worden.
Er was natuurlijk geen ‘garantie’ dat er geen patertjes, nonnetjes en
vrijwilligers waren die ook wel eens mee graaiden in de pot, maar zij lieten
tenminste als ‘getuigen’ en soms met ‘externe getuigen’ via beeldmateriaal
tijdens retraites en andere sensibiliseringsacties ‘openbaar’ (controleerbaar) de
resultaten zien van hun werkzaamheden met het geschonken geld en goederen,
om de gulle schenkers te bewijzen dat er iets goeds mee gedaan werd.
Nu is het ‘iets’ ànders geworden en zijn ‘de mensen’ na jarenlange
‘conditionering’ gewoon geworden dat enkel de benaming ‘Het goede doel’
gebruikt wordt, en dat deze benaming een ‘globale dekmantel’ is geworden voor
een business- plan ter verrijking van misbruikers en profiteurs.
Zachtjesaan werd door de jaren heen het ‘geld- ronselsysteem’ ingevoerd van
het vroegere jaarlijkse éénmalig ‘broederlijk delen’ tot het huidige dagelijkse
(365 keer meer per jaar) bedelen om geld voor ‘het goede doel’ waarvan je niet
weet voor wélk ‘doel’ het eigenlijk gebruikt zal worden.
Eerst in plaats van één actie per jaar, twee acties per jaar ‘organiseren’
valt niet te veel op hé.
Als ‘de mensen‘ die 2 acties gewoon zijn, jaarlijks nog een derde actie, dan nog
een vierde enz., tot de dagelijkse geld-ronselingen van vandaag.
Dit zijn er méér dan 365 per jaar geworden, want wie de ‘media’ een beetje
volgt, zal ontdekken dat er tussen de regeltjes door, dagelijks wel 10 te vinden
zijn onder allerlei meelijwekkende en aansporende titels, al dan niet met
bijhorende ‘rekeningnummers’ om op te storten.
Deze jarenlange ‘conditionering’ is zodanig gelukt, dat ‘de goede zielen’ zich
niet meer afvragen of dit nog ‘normaal’ is… dit soort ‘goede doel’- acties.
29