Page 6 - De Koo en de donkere gangen.
P. 6

De Koo en de donkere gangen.

                      Hoe hard hij ook zijn best deed om zich te herinneren vanwaar hij
               kwam… deze herinnering was praktisch volledig gewist. Het enige wat hij zich
               nog herinnerde, is het feit dat hij Koo noemt en dat hij een mannetje is! Ergens
               in die donkere gang moet zijn geheugen om een of andere reden gedeeltelijk
               gewist zijn door een grote magneet.
               Één ding besefte het filosoofje zeker, en dat is, dat hij niet uit het ‘niets’ kon
               gekomen zijn!

               Voor zover hij het leven in die grot kon gadeslaan moet hij weeral ergens zitten
               in de omgeving van zo’n lange donkere tunnel, want soms zag hij in de verte
               ineens een donker gat in de wand open gaan met in het midden een lichtpuntje.
               De Koo kon op die momenten niet anders dan te denken aan de tunnel die soms

               te voorschijn flitste in zijn dromen, maar dit is dan toch een andere tunnel hoor.
               Deze tunnel is er ene die kan groeien en krimpen, en soms zijn er dan die zware
               aardbevingen die heel de omgeving van de Koo door elkaar schudden! Niet
               normaal zeg… alhoewel… wat is normaal hé?

                      Hij weet nu ook waarom zijn omgeving ‘casino klokkenspel’ wordt
               genoemd, want tijdens die aardbevingen werden de Koo en zijn collegaatjes
               telkens zo hevig door elkaar geschud en tegen de wanden aangesmeten, dat ze
               sterretjes zagen vliegen en klokjes hoorden luiden! Achteraf was steeds een
               massa vriendjes ‘verdwenen’ door dat donker gat in de wand. Ze verdwenen in
               die donkere gang en kwamen niet meer terug!

                      Daar zit hij nu, klaar om zijn lancering af te wachten door die volgende
               lange donkere gang met aan het einde dat licht. Deze derde donkere gang is het
               kanon van zijn aardse papa dat leidt naar een nieuwe levensvorm. Waarom aan
               de ingang van dit kanon een bordje hing met “penis” op geschreven weet de Koo
               ook niet, en hij kon alleen maar raden dat dit de naam van dat kanon moest zijn,
               net zoals dat Duits kanon dat ze “De Dikke Bertha” hadden genoemd.

                      Het was een onaangename gedachte, dat hij hier misschien op een bepaald
               moment als losse flodder zou verschoten worden door dat donkere gat in de
               wand naar een nieuwe leefomgeving die helemaal anders kon zijn dan het huidig
               luilekkerleventje in ‘casino klokkenspel’.  Misschien is dat volgende leven niet
               zo aangenaam…

                      Hij had opgemerkt dat tijdens de momenten dat het licht in de tunnel
               nogal hevig scheen, in die tunnel ook een grote ring zat, precies zo’n wormgat
               uit startrek. De Koo wist dit natuurlijk niet, maar dit is een magneet die het
               geheugen van de passanten moet ‘wissen’.





                                                                                                         6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11